مطالعات بازار |
دنياي تجارت، مملو از داده هاي مختلف و پراکنده اي است که از رسانه هاي مختلفي نظير تلويزيون، راديو، اينترنت و ساير بخشها به مخاطبين ارایه مي شود. اين گستردگي و پراکندگي اطلاعات پيراموني سبب مي شود تا فعالان بازار و صنعت در تفکيک اطلاعات درست و نادرست و استفاده بهينه از اين اطلاعات، دچار مشکل و سردرگمي شوند. حتی در برخی از موارد دسترسی به ابتدایی ترین آمار نیز به سادگی مقدور نمی باشد. از اين رو شرکت فلزات و مواد با جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و مقايسه آنها، گزارش هاي مناسبی را برای مخاطبان و مشتریان خود تهیه مینماید. جمع آوري و تحليل آخرین تحولات بازار و صنعت و ارایه به روزترین و تاثیرگذارترین اطلاعات به مشتريان در صدر برنامه هاي این شرکت قرار دارد. گزارشهای ما شامل گزارش هاي روزانه، هفتگي، ماهانه و دوره اي است: گزارشهای روزانه گزارشهای روزانه شامل اخبار و تحولات بازار طی یک روز و تاثیرات و یا تاثیرات احتمالی آنها بر روی بازار طی روزهای بعدی است. همچنین قیمتهای مختلف بازارهای بورس لندن (LME)، بورس شانگهای (SHFE)، بازار بورس کالای نیویورک (COMEX)، بورس کالای تهران و سایر بازارهای غیر رسمی در گزارشها، بسته به بازار فلز مورد نظر ارایه میشود. همچنین برآوردی از وضعیت قیمت روزهای آتی بازار ارایه میشود. گزارشهای هفتگی گزارشهای هفتگی شامل بررسی تحولات و اتفاقات بازار طی یک هفته و تاثیر آنها بر بازار و قیمتها است. همچنین قیمتهای یک هفته گذشته و سایر اطلاعات مربوط به بازار مانند اخبار مهم و تاثیر گذار در این گزارشها ارایه میشوند. پیش بینی قیمت یک هفته بعد نیز از جمله مواردی است که در این گزارشها ارایه میشود. گزارشهای ماهانه، فصلی و سالانه این گزارشها شامل گزارش تغییر و تحولات بازار و تحلیلهای بنیادی و تکنیکی بازار است. قراردادهای آتی، ذخایر بازار، بازار مواد اولیه، آنالیز پریمیومها بر مبنای نوع قراردادها، تغییرات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمتها، اخبار، قیمتها و آمار در دورههای ماهانه، فصلی و سالانه در این گزارشها ارایه میشوند. گزارشهای موردی بازار علاوه بر گزارشهای دوره ای بازار، شرکت فلزات و مواد گزارشهای دیگری را نیز بر اساس نیاز مشتریان و بر مبنای بررسی بازار محصولات و یا خدمات ارایه شده در صنایع معدنی، تهیه میکند. مطالعات میدانی و بررسی اطلاعات دقیق تر بازار یک محصول که پیشنیاز تدوین استراتژی بازاریابی و فروش هر محصولی است، یکی از خدمات ارایه شده در این بخش است. ضمنا تمامی مطالعات مربوط به بررسی امکان تولید و ارایه اقتصادی یک محصول، در ابتدا، به بررسی بازار آن محصول نیاز دارند . |